marți, 5 aprilie 2022

Rădăcina secretă a oboselii tale mentale și fizice

 

Rădăcina secretă a oboselii tale mentale și fizice

un articol de Dr. Lissa Rankin

medic certificat și expert în sănătate integrativă

 

Când ești lipsit de somn în mod cronic, este de înțeles să fii obosit. La urma urmei, corpul este echipat să se apuce să facă tot felul de lucrări de auto-vindecare și anti-îmbătrânire în timp ce dormi, iar dacă nu dormi suficient de mult, te vei simți obosit a doua zi.

Totuși sunt oamenii care dorm șapte până la opt ore pe noapte și se simt obosiți tot timpul.

Sunt foarte mulți cei care urmează diete vegane, se antrenează cu antrenori personali, au luat o duzină de medicamente, au meditat, au făcut yoga și au primit îngrijiri medicale nu numai de la cei mai buni doctori, ci și de la naturopat, acupuncturist, sau terapeut.

 

Deci de ce sunt atât de epuizați tot timpul?

Iată două întrebări pe care ar trebui să și le pună toată lumea obosită.

Pentru că sunt atât de puține soluții medicale pe care să le oferi acestor pacienți care suferă de insomnie cronică (dar de altfel perfect sănătoși), am început pur și simplu să le pun întrebări. Am încercat să sap adânc în viețile lor și am ajuns să-mi schimb formularul de primire a pacienților într-o cercetare profundă de 10 pagini pentru a afla despre cine erau pacienții mei de fapt.

Perspectivele dezvăluite atât mie, cât și pacientului, au început să schimbe lucrurile. Întrebări precum „La ce spune corpul tău „Nu”?” sau „De ce are nevoie corpul tău pentru a se vindeca?” a dat niște răspunsuri destul de șocante.

Am primit răspunsuri precum: „Corpul meu spune nu afacerii mele. Trebuie să renunț la slujbă.” „Corpul meu spune nu căsniciei mele toxice. Trebuie să-mi părăsesc soțul.” „Nu știu de ce, dar toate simptomele mele dispar când merg în acel oraș. Trebuie să mă mut acolo.”

De cele mai multe ori, se trezea mintea lor rațională și spuneau: „Stai, dar nu pot face asta!” Dar unii dintre ei au îndrăznit și au decis să urmeze ceea ce le-a prescris intuiția lor. Astfel au început să-și recapete energia, dar au observat, de asemenea, rezolvarea altor simptome cronice, cum ar fi durerea cronică sau simptomele gastrointestinale sau alergiile severe.

 

Fiziologia auto-vindecării


Din acest experiment, dar și din cercetările ulterioare, am observat că organismul este echipat cu mecanisme naturale de auto-reparare care sunt active numai atunci când sistemul nervos este în modul parasimpatic sau în răspuns de relaxare. Cu toate acestea, în 70 la sută din timp, corpul este în răspunsul la stres de „luptă sau fugi”, care se activează atunci când sistemul nervos este în modul simpatic. Având în vedere că omul obișnuit se confruntă cu peste 50 de răspunsuri la stres pe zi, nu este de mirare că mecanismele naturale de auto-vindecare ale corpului se strică și oamenii se îmbolnăvesc și obosesc.

Cu o mulțime de hormoni de stres care plutesc în jurul fluxului sanguin, corpul tău arde energie suplimentară atunci când ar trebui să se restabilească și să se relaxeze. Așa că nu numai că te simți obosit, dar îți și expui corpul la pericol de îmbolnăvire.

Indiferent dacă te lupți din cauza oboselii, a unei boli autoimune, a unui sindrom de durere cronică, cum ar fi fibromialgia, sau a durerii cronice de spate, a unei tulburări gastrointestinale precum sindromul de colon iritabil, a bolii cronice Lyme sau a oricărei afecțiuni care nu tinde să răspundă bine la terapia medicală convențională, abordarea cauzei care stă la baza răspunsului tău la stres, ar putea fi biletul pentru sănătate.

 

Cum să activezi auto-vindecarea corpului

Îți poți antrena corpul să petreacă mai mult timp în răspunsul de relaxare, abordând factorii de stres subiacenți din viața ta.

Fă asta întrebându-te: „Ce te-a predispus la acel simptom sau boală în primul rând? Care este adevăratul motiv pentru care mecanismele tale de auto-reparare s-au defectat?” Vezi ce apare. Poate că este timpul să renunți la slujba ta care te secătuiește de energie, să-ți închei căsnicia, să găsești un grup de suflete, să rezolvi problemele de abandon din copilărie sau să-ți urmezi adevărata chemare.

Aprofundarea cauzelor fundamentale ale oboselii sau a oricărei alte boli poate fi o provocare, dar poate duce și la un remediu. Știu. Am văzut. Toată energia pe care o consumi în răspunsul la stres poate fi canalizată către auto-reparare, lăsându-te împrospătat și să te simți vital, calm și plin de energie.


Niciun comentariu: