marți, 24 mai 2016

Arad, Timișoara

Două noi orașe punctate, în această primăvară

În perioada 15-16 iunie am vizitat Aradul, un oraș cochet și care merită văzut.

Am ajuns aici cu ocazia desfășurării evenimentului artistic "Ghiocelul de argint", festival de muzică și dans, de talie internațională, desfășurat pe 2 zile.

Am fost primiți cu brațele deschise de către organizatori și localnici.

Clădirile au arhitectura specifică vestului, însă, la capitolul conservare ar mai trebui un pic lucrat.

Dacă ar fi să fac un clasament al orașelor vizitate de mine în vestul țării, acesta ar fi:
1. Clujul
2. Oradea
3. Aradul.

Teatrul Ioan Slavici
Primărie






Deși în extrasezon, am putut să văd o frântură din zona de agrement a orașului. Din parcul situat în spatele primăriei, am traversat peste un pod ce trece Mureșul, unde este amplasat unul din cele mai mari ștranduri din Europa, ce se întinde pe o suprafață de 20 ha. Am stat pe malul apei, la una din terasele situate în interiorul ștrandului. A fost plăcut!

Al doilea oraș

Pe 17 aprilie, ne-am decis să plecăm spre București, cu o buclă prin Timișoara, oraș pe care nu îl văzusem și care este foarte aproape de Arad.

Am făcut cam o oră și am ajuns în centrul orașului. Am sesizat că stau foarte prost la capitolul parcări, iar o amendă este extraterestră. Deși în locul unde am parcat era parcare și strada era plină de alte mașini parcate de localnici, am primit o amendă de 500-1000 lei, în funcție de perioada plății, respectiv pe loc sau ulterior.
Mi s-a părut aberant! Nu am plătit-o că era și duminică și nu mă mai întorceam eu luni să plătesc la primărie. Dar oricum, o astfel de sumă, și cu o explicație ciudată pe indicator... Jaf la drum mare....

Am vizitat parcul cu Catedrala imensă ce se află situată în opoziție cu Opera.

Pietonala, de la biserică până la Operă este destul de lungă și frumos amenajată. Magazine, suveniruri, cafenele, orice, poți întâlni. Tot în apropiere se află și Muzeul Banatului, dar care este în renovare.














Sper să revin măcar anual în Arad, odată cu frumosul festival organizat acolo.












Niciun comentariu: